Kamerstuk 35925-XIV-73

Motie van het lid Bisschop over het inzetten van de regeling voor groen-economisch herstel voor brongerichte verduurzaming van stalsystemen

Dossier: Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (XIV) en het Diergezondheidsfonds (F) voor het jaar 2022

Gepubliceerd: 2 december 2021
Indiener(s): Roelof Bisschop (SGP)
Onderwerpen: begroting financiƫn
Bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-35925-XIV-73.html
ID: 35925-XIV-73

24,0 %
76,0 %

VVD

Fractie Den Haan

Groep Van Haga

FVD

PvdA

JA21

D66

BIJ1

SP

GL

Volt

Omtzigt

SGP

PVV

DENK

CU

CDA

PvdD

BBB


Nr. 73 MOTIE VAN HET LID BISSCHOP

Voorgesteld 2 december 2021

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat ruim 50 miljoen euro beschikbaar is voor de regeling groen-economisch herstel landbouw;

overwegende dat verschillende innovatieve technieken voor brongerichte verduurzaming van stalsystemen op de markt zijn gekomen;

verzoekt de regering de regeling groen-economisch herstel landbouw ook in te zetten voor brongerichte verduurzaming van stalsystemen, mits sprake is van substantiële en aantoonbare emissiereductie,

en gaat over tot de orde van de dag.

Bisschop